Categorii
Diverse Uncategorized

Fericire, vino acasă!

mart 1.jpg

”Viața veselă nu are rețetă sigură, dar poate fi lustruită… cu o lingură mare!” este de părere un psiholog maghiar.

 Profesionist, el a dat câteva sfaturi despre stilul de viață pentru  a avea succes:”Într-o epocă când totul este pe punctul de a fi fericit și întotdeauna  toate lucrurile par să fie pozitive, toată lumea încearcă să mențină aparența – de exemplu pe site-urile sociale – că viața lui este perfectă. Astfel nu e de mirare dacă avem îndoieli împotriva aventurilor lumii sufocante, a ceea ce prezintă cărțile  de auto-ajutorare.” Intențiile de orientare provin de pretutindeni, dar problema cu „așa numiții” terapeuții este că doar câțiva pot fi credibili. Din fericire, totuși, există profesioniști din domeniul sănătății care, prin competențele și experiența lor, sunt credibili, dar și un exemplu al strategiei lor de stil de viață”.

  La invitația Congregației Unitariene Cluj-Napoca, Ferenczi Enikő (profesor de psihiatrie și terapeut, pastor de spital,  ce activează la Facultatea Unitariană a Institutului Teologic Protestant), se dovedește a fi  astfel de expert. El  este de părere că ”în  viața noastră  există lucruri de făcut pentru o viață mai bună și  lucruri de care  trebuie să ne îndepărtăm, să scăpăm de ele cât mai repede dar  toate acestea necesită o mare conștiință. Deși formula  <<fericirea este vie>> pare a fi bună în povestiri, ea nu există în realitate. Fericirea este întotdeauna doar o stare momentană. Aceasta  pentru  faptul că nefericirea este tranzitorie, deși există oameni care suferă, ei pretind că nu au nici o plăcere în viața lor! Aceasta este o boală care trebuie luată în serios pentru că se referă la o mare criză spirituală. Conștiința este necesară pentru a recunoaște momentul unic și perfect când fericirea  <<se intâmplă>>, dar nu trebuie să ne indoim dacă ceva nu merge bine. Deci, este important să ne respectăm sentimentele și, dacă ne aflăm într-un  <<panacea>>, să ne oprim imediat și chiar unul pe celălalt. Avem tendința de a exagera, depășind limita subțire dintre împărtășirea experiențelor noastre negative și plângerea. Atitudinea negativă este caracteristică întregii noastre societăți, dar poate fi schimbată prin comportament conștient, atenție constantă și învățare. Nu continuați ca și cum ați fi nefericiți, fiți recunoscători pentru ceea ce avem și obișnuiți-vă să vă plângeți. Este responsabilitatea noastră să ne îndreptăm spre bucuria pe care o putem realiza cel mai ușor, să observăm circumstanțele externe  cărora le răspundem pozitiv. Nu există o rețetă exactă pentru fericire, pentru că toată lumea are ceva de-a face cu ea, dar există și câteva  <<ingrediente>> care pot duce la multe. Ca de exemplu, cafeaua aromată este aromată, iar ciocolata pare a fi o sursă de bucurie pentru mulți. Dacă ar fi să consumăm prea mult sau poate câteva kilograme, ar fi întotdeauna o soluție sportivă care să elibereze hormoni de fericire. La nivel mental și fiziologic, mișcarea este bună pentru noi și creează o nouă relație cu corpul nostru. Oboseala plăcută după o încărcare fizică solicitantă și o odihnă bine meritată poate fi, de asemenea, o plăcere.  Există mii de lucruri cu care mergem împreună și putem aduce bucurie, acestea trebuie să fie observate. Fie hobby-urile noastre, activități pe care le facem de  plăcere: unele croșete, tricotate, alții cu  grădinăritul, iubitori de  teatru sau concerte,  participanți la lecții de dans, drumeții,  ori căutând o legătură cu lumea creată. Dacă vă dedicați activităților  preferate, veți fi răsfățați de semnul că sunteți într-o relație bună cu voi înșivă. Nu trebuie să vă faceți griji cu privire la părerea celor care cred că sunteți egoiști. Recunostinta este, de asemenea, o componentă importantă a unei anumite rețete de fericire: cei care nu pot dormi noaptea nu numară mieii, ci evenimentele zilei pentru care se simt recunoscatori!”

        Enikő Ferenczi, prin propria sa experiență, a demonstrat că ” înseamnă reîncărcare dacă ascultați pe ceilalți ca pe un terapeut. Există multe exemple care pot fi dovedite, așa cum le dăm, și noi obținem multe. Din fericire, trebuie să lucrezi la un nivel emoțional și cognitiv. În școli, elevii nu sunt învățați cum să vorbească despre emoții. Credem că vom fi vulnerabili să exprimăm ceea ce simțim. Printre emoții temerile inhibă plăcerea de a trăi cel mai mult.  Cu moartea putem lupta fiind conștienți de mortalitatea noastră, să acceptăm că nu putem controla necontrolabilul, nu putem ști unde va fi sfârșitul vieții noastre și ne vom concentra doar pe  <<aici și acum>>. La nivel cognitiv, există o treabă excelentă de oprire a gândurilor noastre negative,  <<a morilor de măcinat>>, care sunt în mod constant (nervoase). Poate fi un sfat util pentru cei care au prea multe de făcut  să scrie  tot ce doresc, pentru a clasifica „proiectele”, pentru a bifa ceea ce au făcut și pentru a nu fi îndoieli dacă unul sau altul nu se  împlinește, oferind astfel într-o altă zi șansa de a împlini”.

       Enikő Ferenczi, a mai  menționat: ”acordați atenție complianțelor (mărime ce indică  gradul de elasticitate a unui sistem, acord, supunere, conformare comportamentală – DEX), pe care le facem la locul de muncă sau chiar la nivelul relației, nu doar a ceea ce  crează sentimentele celor din mediul nostru imediat. Stima de sine și respectul față de noi înșine nu trebuie să meargă în „matting” (asemenea țesăturilor grosiere din paiete – stilizat), așa că permiteți altora să-și trăiască amărăciunea. O stare de spirit proastă poate fi contagioasă  și e bună construirea unei terapii de râs, ce este și recunoscută științific.  Cine poate experimenta o asemenea stare de bucurie, va învăța să-o transmită și  altora, deoarece liniștea poate fi transmisă”. În conformitate cu definiția raportorului maghiar ”seninătatea vine din interior,  este atitudinea spirituală conștientă a omului care se confruntă cu realitatea vieții. Aceasta este că  suntem  (o dată în sus și în jos), în adâncurile noroiului. Omul vesel poate să reacționeze pozitiv la orice, să învețe abilitățile care îl ajută  <<să urce din mlaștină>> și în discursul său se străduiește să abordeze pozitiv experiențele de viață negative.  <<Toate în toate>> și pentru binecuvântarea noastră: o viață mai strălucitoare! În căutarea fericirii  ar trebui să te obișnuiești să te plângi, trebuie să înveți să trăiești conștient, să asculți sentimentele  omenești. Țineți oamenii negativi și situațiile de viață ale acestora  departe și obișnuiți-vă cu ceea ce ne place să facem. Bucurați-vă de ciocolată, faceți timp pentru sport, teatru sau dans. Să mărturisim că acestea nu sunt sfaturi abstracte și inexplicabile!”.    Amprenta de Onești

 

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s